Nakon odlaska dugovječnog Gradonačelnika Mire Kraljevića na njegovo mjesto su stanovnici Širokog Brijega izabrali novog, mlađeg kandidata HDZ BiH Ivu Pavkovića.
Predizborna obećanja novog Gradonačelnika Širokog Brijega Pavkovića i njegovog protukandidata Žarka Lasića
Prije izbora on i njegov protukandidat Žarko Lasić(HDZ 1990), su imali sučeljavanje u kojemu je po pisanju neovisnih objektivnih medija prevagu odnio Žarko Lasić zbog kratkih, preciznih, konkretnih i nedvosmislenih odgovora za razliku od Pavkovića koji je na svako pitanje prisutnih novinara odgovarao oprezno, sračunato, ponekad dvosmisleno, ali ponajviše vodeći računa o tome kako se ne bi zaletio s predizbornim obećanjima koja zasigurno neće moći ispuniti u čemu je postao čisti preslik svog prethodnika Mire Kraljevića.
Ono što je ponajviše zanimalo prisutne novinare koji su nazočili njihovom sučeljavanju bilo je rješavanje prometnih gužvi u Širokom Brijegu u vrijeme sućuti u gradskoj mrtvačnici i za vrijeme odlaska i dolaska s posla.
Kandidat za Gradonačelnika Žarko Lasić je u tom smislu davao konkretne odgovore koji bi mogli pomoći u tom smislu gdje je predlagao osposobljavanje svih mogućih alternativnih pravaca iz Širokog Brijega i u njega kroz neke ulice i uličice što bi barem donekle smanjilo gužve u dijelu Klanca kod dva kružna toka.
Za razliku od njega Pavković se držao njegovih i „njihovih“ mislim pri tome na politiku njegove stranke HDZ BiH koji smatraju kako Široki Brijeg ima ogroman broj registriranih automobila i po tome je među vodećim gradovima u Federaciji. Druga stvar, Trn, koji je federalna/magistralna ceste se pretvorio u lokalnu prometnicu koja povezuje Mostar s Grudama, Posušje, Tomislavgradom i Livnom tako da je on prebukiran i mnogim automobilima iz drugih općina. Bez južne obilaznice, koja bi rasteretila Trnsku cestu, oni smatraju kako je teško riješiti neke probleme po pitanju prometa u gradu, te smatraju kako se teško može riješiti problem gužvi nakon završetka radnog vremena i sućuti u Gradskoj mrtvačnici.
Rješavanje prometnih gužvi kod dva kružna toka u Širokom Brijegu je najveći prioritet
Upravo ono što su prisutni novinari pa i Uredništvo Braniteljskog portala.ba kao ključno pitanje pitali Pavkovića i Lasića su ogromne prometne gužve koje se svakodnevno događaju zabilježene su u Širokom Brijegu u četvrtak poslijepodne dana 19.prosinca 2024.godine u popodnevnim satima.
Nije bilo vrijeme sućuti ali ni vrijeme povratka s posla radnika, već su zbog radova na Trnskoj cesti, ali i predblagdanskog razdoblja u kojemu su gužve očekivane, brojni vozači ovoga četvrtka bili prisiljeni tražiti alternativne pravce ili se pripremiti na duga čekanja u kolonama.
Ukoliko zanemarimo ostale infrastrukturalne probleme s kojima se Široki Brijeg suočava desetljećima, počevši od nefunkcionalnih i štetnih šahtova po svim prometnicama u gradu koji su postavljeni ispod nivoa asfalta ili pak iznad njega, opasnih za život krivina(kod gradske mrtvačnice), te one malo više prema franjevačkom samostanu na Širokom Brijegu, kao i dosta drugih krivina, bezvezne i opasne Krunine strane, Rorine strane, bezveznih kružnih tokova(u Oklajima kod Namexa), derutnih i za život opasnih starih kuća i objekata u samom središtu grada, prometnica prepunih rupa, ili pak prokopanih od strane poslovnih subjekata ili privatnih osoba na svoju ruku prometnica preko kojih lomimo i oštećujemo svoje automobile,itd.itd, ovdje ćemo se fokusirati na užasne prometne gužve kod dva kružna toka u Klancu.
Izgradnja novih stambenih zgrada uz Trnsku cestu povećava gužve
Ono što je svakog dana sve evidentnije Široki Brijeg svakog dana dobiva novu vizuru kojoj novi izgled daju mnoge stambene zgrade koje niču kao gljive poslije kiše uz samu magistralnu cestu Široki-Posušje pa i kod autobusnog kolodvora u Širokom Brijegu.
Imajući u vidu kako te zgrade s toliko katova zahtijevaju priključenje na infrastrukturu grada Širokog Brijega, sasvim je logično kako će oni koji prave te zgrade u više navrata krčiti i prekopavati sve ceste koje prolaze pored tih zgrada kako bi doveli struju, vodu, te postavili kanalizacijske cijevi (u rijeku Ugrovaču), što se već događa.
Radovima na infrastrukturi kod tih zgrada sasvim je logično kako će se stvarati prometne gužve na tim dijelovima puta čemu smo svi svjedoci proteklih mjeseci.
Ipak ni to nije glavni problem već nešto sasvim drugo. Svi oni koji prometuju tim dionicama puta progutali su mnoge gorke pilule u grlu čekajući satima na nesnosnim vrućinama ili u prašini u dugim kolonama kako bi došli do svog odredišta i tako iz dana u dan, iz kruga u krug na dva kružna toka u Klancu.
Mnogi su jako puno zgriješili čekajući u svojim automobilima prozivajući one koji su dopustili takve infrastrukturalne zahvate u vrijeme najvećih gužvi u gradu, dok su mnogi svoje zadovoljstvo našli pišući anonimne komentare na društvenim mrežama ne birajući riječi kojima bi napali gradsku upravu i Gradonačelnika za koje smatraju kako su isključivi krivci za ove prometne kolapse.
Stavljanje u funkciju novih zgrada je glavni problem sve većih gužvi na tom dijelu prometnice
Kao što smo i naveli nije najveći problem prebukiranih i pretrpanih prometnica u Širokom Brijegu pa i na samoj Trnskoj cesti prokopavanje cesta kod tih zgrada već stavljanje u funkciju tih zgrada i njihova naseljavanje jer će se time svi stanari tih zgrada željeti priključiti na magistralnu cestu Široki Brijeg-Posušje a to će biti teško izvodivo iz razloga ionako velike prometne prohodnosti na tom dijelu puta.
Valjda smo se svi barem nekoliko puta tjedno pokušali uključiti na tu prometnicu ispred ljekarne na sred trna ili nekog od okolnih kafića, čekajući preko deset ili petnaest minuta kako bismo se uključili ili bi se netko smilovao pa nas pustio u promet.
Problem te dionice puta iz pravca Posušja prema Širokom Brijegu i obrnuto leži u činjenici što sva vozila idu prema gradu Širokom Brijegu ili Mostaru i gdje se kod dva kružna toka u Klancu neminovno stvaraju prometni čepovi koji postaju sve duži i duži.
Ono što Gradonačelnik Pavković ne napominje a ni službe koje ga mentoriraju je rješavanje problema kod dva kružna toka u Klancu koja će se morati riješiti inače će Široki Brijeg vrlo brzo doživjeti neviđeni kolaps i kaos.
Neki će navesti kako među vozačima u Širokom Briejgu vlada opća nekultura jer svatko želi doći na njegovo odredište vlastitim automobilom premda mu je to odredište daleko ni par stotina metara, u čemu ima istine, no prometna kultura se izgrađuje stoljećima a ne preko noći. Ovdje pričamo o gužvama koje su postale nepodnošljive a koje želimo riješiti bez obzira na tu opću nekulturu vozača.
Rješenje problema kod dva kužna toka je:
Djelomično rješavanje gužvi kod dva kružna toka u Klancu se može izvesti na nekoliko načina a oni su:
-Uspostavljanje dvosmjerne prometnice od Gradskog križa prema Zorićevini i pravljenje mosta preko rijeke Lištice na obilaznu cestu Široki Brijeg-Mostar,
-Stavljanje u funkciju dvosmjerne prometnice kod Soptinih kuća prema obilaznoj cesti Široki Brijeg Mostar, te alternativnim pravcem ispod groblja Mekovac prema franjevačkom samostanu na Širokom Brijegu.
To su neka djelomična rješenja za smanjenje prometnih gužvi iz grada prema dva kružna toka u Klancu, no trajno rješenje za sva vozila iz Širokog Brijega prema njima kao i iz pravca Trna prema njima je izgradnja magistralne prometnice iz pravca Trna koja bi išla iznad Gradske mrtvačnice pored toka rijeke Ugrovače, Širokobriježanima poznata Luka, koja bi izbila na obilaznu prometnicu Široki Brijeg-Mostar kod zgrade Općinskog i županijskog suda u Širokom Brijegu gdje bi oni koji žele u Široki Brijeg prešli preko mosta na Zorićevini, dok bi svi drugi koji ne žele u Široki Brijeg nastavili put prema Mostaru.
Ta magistralna cesta bi iznad Gradske mrtvačnice trebala imati priključak na prometnicu prema franjevačkom samostanu i dalje za Mokro-Međugorje.
Financijska sredstva za izgradnju dijela prometnice kod dva kružna toka nisu problem
Svi znamo kako je za izgradnju dijela te prometnice potrebito pribaviti znatna financijska sredstva, no mi vjerujemo kako financijska sredstva nikada ne bi trebala biti problem ukoliko se određenim projektom rješavaju pitanja za budućnost grada barem narednih 50 ili više godina.
Tvrdnje Gradonačelnika Pavkovića kako će se izgradnjom Južne obilaznice koje se treba realizirati znatno smanjiti gužve na Trnu ili kod dva kružna toka također nemaju svoje uporište imajući u vidu kako svi Širokobriježani žele u grad i iz njega a kod dva kružna toka se sudaraju interesi mnogih od njih, imajući u vidu sućuti, odlaska i povratka na posao kao i velike blagdane.
Stoga je novi gradonačelnik Širokog Brijega Ivo Pavković u svoje ruke uzeo jako vruć krumpir na kojemu bi se mogao opeći ukoliko hitno sa svojim službama i uz suradnju s Federalnom Vladom ne krene u realizaciju smanjenja gužvi kod ova dva kružna toka za koje opravdano smatramo kako će donijeti mnoge probleme svima koji prometuju tim dijelom.
Druge Širokobriješke probleme s kojima će se narednih godina „hrvati“novi gradonačelnik Pavković ćemo ovaj put ostaviti po strani jer nam se čini kako je ovaj problem najznačajniji od svih drugih pa mu stoga i dajemo prioritet.
Sve ovo što smo napisali govorimo u dobroj vjeri jer mnogima od nas ona upravo zbog ovakvih problema nestaje.
Braniteljski portal.ba