Ono što su mnogi davno prije rekli, ono o čemu sam ja na Braniteljskom portalu.ba u više navrata pisao nastavlja se događati sve više i više, a tiče se prometnog kaosa u Širokom Brijegu a sve zbog prenapučenosti prometnice M-6.1, Široki Brijeg Posušje oko dva kružna toka u Širokom Brijegu u mjestu Klanac.
Unatoč silnim upozorenjima, od mnogih osviještenih stanovnika Širokog Brijega, prometnih stručnjaka, intelektualaca, i dr. znanosti različitih zanimanja , gradska vlast na čijem čelu se dogodio nastavak politike prethodne vlasti koja nije umjela iznaći rješenje za te probleme, nastavlja istu takvu pogubnu i nesposobnu politiku prethodne vlasti.
Mnogi stanovnici Širokog Brijega su se javljali u uredništvo Braniteljskog portala i meni kao autoru ovog teksta privatno žaleći se na prometne gužve ne samo u vrijeme jakih sućuti, odlaska i dolaska s posla , u škole u Klancu i na Pecari, već i u sred bijela dana negdje oko podne do 14 sati u kojim gužvama su znali provesti i po sat i više vremena s Pecare do dva kružna toka.
Obrazloženje pojedinih „stručnjaka“kako Široki Brijeg ima preko 15 000 registriranih vozila u odnosu na dotrajale i nefunkcionalne prometnice stare preko 50 godina ne pije vode jer gradska vlast je ta koja je odgovorna te probleme rješavati u hodu, i to ne način izgradnje novih funkcionalnih prometnica za što očito nedostaje financijskih sredstava već adaptacijom i prilagođavanjem prometa prema tim prometnicama alternativnim pravcima kako bi ove postojeće rasteretili, a takve mogućnosti u Širokom Brijegu već postoje, pored Soptinih kuća prema Obilaznoj cesti, uz Grabovinu, kao što postoji i mogućnost izgradnje mosta na Zorićevini čime bi se koliko-toliko rasteretio pritisak prema dva kružna toka u Klancu.
Isto tako u ovom slučaju ne pije vode ni upozorenje kako postoji ogromna nekultura vozača u Širokom Brijegu koji žele svojim osobnim pa čak i teretnim vozilima doći i do vrata svog odredišta u čemu ima istine, no glavna istina je kako treba u svakoj situaciji koja prijeti normalnom funkcioniranju ljudi, prometa i usluga pronaći najbolje rješenje tih problema za što je nadležna gradska vlast kojoj je narod dao povjerenje na izborima a ona to ne čini niti ima namjeru to činiti.
Isto tako ubrzanje izgradnje prometnog traka prema Dobrkovićima ispod Visoke glavice bi također doprinio smanjenju tih gužvi, te usmjeravanje prometa prema Ovčjem brodu, Jelića kućama Belušine-Mokro, idu u prilog takvim tvrdnjama.
Sve te alternativne pravce treba pod hitno realizirati jer Široki Brijeg raste,on je odavno u svojevrsnoj tranziciji prema RH, diljem BiH i svim drugim državama u njenom okružju, niču nove zgrade kao gljive poslije kiše i one će kad se stave u potpunu funkciju znatno opteretiti postojeću prometnicu prema navedena dva kružna toka.
Ipak od svega je najgore iščekivati, a u to se uzda postojeća gradska vlast kako će brza prometnica Mostar-granica RH znatno rasteretiti promet kroz Široki Brijeg, jer u tom iščekivanju svima nm je iščekivati prometni kolaps koji će u potpunosti i to vrlo brzo zakrčiti Široki Brijeg sa nesagledivim posljedicama po najranjivije slojeve pučanstva, koji će u tom slučaju pribjeći metodama koje neće biti nimalo ugodne već bolne za postojeću gradsku nesposobnu vlast.
Vlado Marušić/Braniteljski portal.ba