Odustajanje poduzeća Tisak od distribucije novina i prelazak posla distribucije na novo poduzeće, koje naplaćuje veću maržu, izazvalo je veliku zabrinutost za budućnost tiskanih medija u Hrvatskoj. Tim povodom čitateljima i javnosti obratio se je jučer Ivica Marijačić, glavni urednik popularnoga Hrvatskog tjednika, najčitanijeg političkog tjednika. Prenosimo njegovu objavu s Facebooka.

Tiskanim medijima u Hrvatskoj, a među njima je i Hrvatski tjednik, crno se piše i pitanje je hoće li preživjeti sljedeće razdoblje – objavio je jučer na svom Facebook-profilu.

Umjesto Tiska, od 1. veljače distribuciju preuzima novoosnovana tvrtka Distribucija tiskanih medija d.o.o. koja je danas ponudila nakladnicima nove uvjete poslovanja u kojima je drastično povećana njihova naknada, gotovo za 65 posto u odnosu na dosadašnju maržu koju je distributer obračunavao.

To otprilike znači da nakladnicima od prodajne cijene novina, nakon troškova distribucije i cijene tiskanja, ne ostaje ništa (a to je samo dio troškova poslovanja) pa će mnogi po svemu sudeći staviti ključ u bravu. Ne postoji dnevni ili tjedni list u Hrvatskoj koji može ovo izdržati, a da ne računa na pomoć sa strane.

Pod ovakvim okolnostima, na hrvatskome tržištu tiskanih medija uskoro bi mogle izlaziti samo Pupovčeve pročetničke Novosti koje se ne zamaraju s troškovima jer ih našim novcem, koliko god treba, financira Vlada baš zato što jesu pročetničke, neovisno o činjenici da praktički nemaju čitateljske publike te se prodaju u jedva 500 primjeraka.

S druge strane, neovisno o činjenici što je daleko najprodavaniji tjedni list u Hrvatskoj, Hrvatski tjednik ( sa svojih 30-ak novinara i suradnika) u ovakvim okolnostima dolazi praktički u bezizlaznu situciju s obzirom na to da posluje samo od prihoda na tržištu koje će sada u cijelosti “pojesti” poslovni partneri ( distributer plus tiskara, plus Hrvatska pošta) u ovome tržišnome lancu.

Poštovani i dragi čitatelji Hrvatskoga tjednika,

ako ostanu ovakvi ponuđeni uvjeti, oni će značiti da na godišnjoj razini imamo veće troškove za nevjerojatnih 120 tisuća eura.

Pred nama su samo dvije mogućnosti, prestanak izlaženja ili povećanje sadašnje cijene s tri na četiri eura.

Zasad ništa ne ćemo poduzimati osim što ćemo pratiti stanje i obavještavati vas o našim poslovnim odlukama.

Ivica Marijačić, urednik

Facebook/Hrvatsko nebo